22 maja obchodzimy Światowy Dzień Różnorodności Biologicznej. Badania wykazują, że pomimo wysiłków podejmowanych na całym świecie, różnorodność biologiczna – bogactwo form życia na naszej planecie – ulega zmniejszeniu w zastraszającym tempie. Nowatorska kampania UE mająca na celu zwrócenie uwagi na tę problematykę zyskuje zainteresowanie tysięcy ludzi w całej Unii Europejskiej i poza nią. Stronę internetową tej akcji odwiedziło już ponad pół miliona gości, a ponad 56 000 osób poparło kampanię na Facebooku. Komisja pragnie podkreślić znaczenie Światowego Dnia Różnorodności, organizując szereg imprez w sześciu wybranych państwach: Hiszpanii, Holandii, Bułgarii, Rumunii, w Polsce i we Włoszech.

Europejski komisarz ds. środowiska Janez Potočnik stwierdził: „Wspaniale jest obserwować, jak ta kampania porywa wyobraźnię ludzi. Musimy wykorzystać ten entuzjazm i przekuć to zainteresowanie w rzeczywiste działanie i konkretne inicjatywy polityczne, które pozwolą zachować różnorodność form życia na Ziemi."

Kampania wzbudza zainteresowanie opinii publicznej

Ludzie w różnym wieku spotykają się z naturą za pośrednictwem interaktywnej strony utworzonej na potrzeby kampanii na rzecz różnorodności biologicznej oraz przy udziale mediów społecznościowych. W pierwszych sześciu tygodniach kampanii na stronie internetowej, która jest dostępna we wszystkich językach UE, zarejestrowano ponad 550 000 odwiedzin. Ich liczba wzrasta z każdym dniem. Ponad 56 000 osób z ponad 120 krajów poparło kampanię na stronach Facebooka poświęconych różnorodności biologicznej.

Celem kampanii, zbudowanej wokół sloganu „Różnorodność biologiczna – do niej należymy, od niej zależymy.” (ang. Biodiversity – we are all in this together), jest uczulenie społeczeństwa na problematykę utraty różnorodności biologicznej i pokazanie jej następstw w naszym codziennym życiu.

Kampania zawiera elementy edukacyjne, eksponujące korzyści, jakie niesie ze sobą różnorodność biologiczna, oraz w szczególności kładące nacisk na pojęcie funkcji ekosystemu i niebezpieczeństwo związane z ich zanikaniem. Temat przewodni stanowią powiązania i współzależność.

Najnowszym elementem kampanii będzie wymowny wideoklip, z którego płynie jednoznaczny komunikat nawołujący do pilnego działania. Ma on uwidocznić, jak utrata któregokolwiek elementu, nawet pozornie najbardziej nieznacznego, w łańcuchu form życia może zakłócić równowagę w przyrodzie.

Kampania ukierunkowana jest przede wszystkim na kraje, w których podjęcie działań jest szczególnie ważne. Pierwsze inicjatywy obejmujące kampanie wizerunkowe i sztukę uliczną zostały już z powodzeniem przeprowadzone w Hiszpanii, Holandii, Bułgarii, Rumunii, Polsce oraz we Włoszech. Imprezy rodzinne przewidziane we wszystkich sześciu wybranych krajach będą również stanowiły część obchodów Światowego Dnia Różnorodności.

Polecane strony:
http://polskawue.gov.pl/Swiatowy,Dzien,Roznorodnosci,Biologicznej(...)