Pszczołowate - wyjątkowy świat owadów
![]() |
Tytuł: | Pszczołowate - wyjątkowy świat owadów |
Slajdów: | 44 | |
Przewidywany czas: | 45 min. | |
Ogólna charakterystyka prezentacji: | Prezentacja ma za zadanie przedstawić świat pszczół. Za co powinniśmy je chronić, dlaczego ta rodzina jest dla nas tak bardzo ważna. Prezentacja przedstawia również inne gatunki z tej rodziny itd. |
Tematyka dostosowana do grup wiekowych: | |||||
Grupy przedszkolne i grupy „0” |
Szkoła podstawowa Klasy 1-3 |
Szkoła podstawowa Klasy 4-6 |
Gimnazjum | Szkoły średnie | Studenci dorośli |
TAK | TAK | TAK | TAK | TAK | TAK |
Możliwość prezentacji w salce dydaktycznej WPK – Grupa maksymalnie 20 osób. |
Drzewa naszych lasów
![]() ![]() |
Tytuł: | Drzewa naszych lasów |
Slajdów: | 44 | |
Przewidywany czas: | 45 - 60 min. | |
Ogólna charakterystyka prezentacji: | Prezentacja przedstawia wybrane gatunki, które najczęściej spotykamy w naszych lasach. Ukazuje charakterystyczne cechy przy rozpoznawaniu. |
Tematyka dostosowana do grup wiekowych: | |||||
Grupy przedszkolne i grupy „0” |
Szkoła podstawowa Klasy 1-3 |
Szkoła podstawowa Klasy 4-6 |
Gimnazjum | Szkoły średnie | Studenci dorośli |
TAK | TAK | TAK | TAK | NIE | NIE |
Możliwość prezentacji w salce dydaktycznej WPK – Grupa maksymalnie 20 osób. |
Fotopułapki - zasady montażu i analiza uzyskanych dancyh
![]() ![]() |
Tytuł: | Fotopułapki - zasady montażu i analiza uzyskanych danych |
Slajdów: | 18 | |
Przewidywany czas: | 45 min. | |
Ogólna charakterystyka prezentacji: | Prezentacja pokazuje jak działa fotopułapka. Przedstawia jej montaż, działanie jak i analizuje wyniki uzyskanych danych. |
Tematyka dostosowana do grup wiekowych: | |||||
Grupy przedszkolne i grupy „0” |
Szkoła podstawowa Klasy 1-3 |
Szkoła podstawowa Klasy 4-6 |
Gimnazjum | Szkoły średnie | Studenci dorośli |
NIE | NIE | NIE | TAK | TAK | TAK |
Możliwość prezentacji w salce dydaktycznej WPK – Grupa maksymalnie 20 osób. |
Inwentaryzacja kapliczek i krzyży przydrożnych na terenie Wdeckiego Parku Krajobrazowego i okolic
![]() ![]() |
Tytuł: | Inwentaryzacja kapliczek i krzyży przydrożnych na terenie Wdeckiego Parku Krajobrazowego i okolic |
Slajdów: | 28 | |
Przewidywany czas: | 45 min. | |
Ogólna charakterystyka prezentacji: | Prezentacja przedstawia w skrócie przeprowadzoną inwentaryzacje obiektów sakralnych. Przedstawia historie wybranych kapliczek i krzyży na terenie gmin leżących na terenie WPK jak i okolic. |
Tematyka dostosowana do grup wiekowych: | |||||
Grupy przedszkolne i grupy „0” |
Szkoła podstawowa Klasy 1-3 |
Szkoła podstawowa Klasy 4-6 |
Gimnazjum | Szkoły średnie | Studenci dorośli |
NIE | NIE | OPCJA | TAK | TAK | TAK |
Możliwość prezentacji w salce dydaktycznej WPK – Grupa maksymalnie 20 osób. |
Żaby - cykl rozwojowy
![]() ![]() |
Tytuł: | Żaby - cykl rozwojowy |
Slajdów: | 25 | |
Przewidywany czas: | 45 min. | |
Ogólna charakterystyka prezentacji: | Prezentacja przybliża uczniom cykl rozwojowy żab. Integralną częścią prezentacji jest model rozwoju w postaci preparatów kolejnych cykli rozwojowych zatopionych w pleksi. |
Tematyka dostosowana do grup wiekowych: | |||||
Grupy przedszkolne i grupy „0” |
Szkoła podstawowa Klasy 1-3 |
Szkoła podstawowa Klasy 4-6 |
Gimnazjum | Szkoły średnie | Studenci dorośli |
TAK | TAK | TAK | NIE | NIE | NIE |
Możliwość prezentacji w salce dydaktycznej WPK – Grupa maksymalnie 20 osób. |
Zwiastuny wiosny
![]() |
Tytuł: | Zwiastuny wiosny |
Slajdów: | 120 | |
Przewidywany czas: | 60 min. | |
Ogólna charakterystyka prezentacji: | Gdy przychodzi wiosna człowiek wyrywa się z zimowego letargu staje się ożywiony, ma więcej chęci do życia, a jak to wygląda w przyrodzie? Jak poznać, że wiosna już nadchodzi? Prezentacja pomoże najmłodszym uczniom rozpoznać pierwsze objawy nadchodzącej nowej pory roku. |
Tematyka dostosowana do grup wiekowych: | |||||
Grupy przedszkolne i grupy „0” |
Szkoła podstawowa Klasy 1-3 |
Szkoła podstawowa Klasy 4-6 |
Gimnazjum | Szkoły średnie | Studenci dorośli |
TAK | TAK | TAK | NIE | NIE | NIE |
Możliwość prezentacji w salce dydaktycznej WPK – Grupa maksymalnie 20 osób. |
Złota polska jesień
![]() |
Tytuł: | Złota polska jesień |
Slajdów: | 34 | |
Przewidywany czas: | 60 min. | |
Ogólna charakterystyka prezentacji: | Rozszerzona wersja prezentacji „Dary jesieni” |
Tematyka dostosowana do grup wiekowych: | |||||
Grupy przedszkolne i grupy „0” |
Szkoła podstawowa Klasy 1-3 |
Szkoła podstawowa Klasy 4-6 |
Gimnazjum | Szkoły średnie | Studenci dorośli |
TAK | TAK | TAK | OPCJA | NIE | NIE |
Możliwość prezentacji w salce dydaktycznej WPK – Grupa maksymalnie 20 osób. |
Zimorodki Zalewu Żurskiego
![]() ![]() |
Tytuł: | Zimorodki Zalewu Żurskiego |
Slajdów: | 27 | |
Przewidywany czas: | 45 min. | |
Ogólna charakterystyka prezentacji: | Prezentacja przygotowana przez Romana Kucharskiego i Leszka Kłoska dwóch ornitologów systematycznie współpracujących z Parkiem i od wielu lat badających ten piękny gatunek. |
Tematyka dostosowana do grup wiekowych: | |||||
Grupy przedszkolne i grupy „0” |
Szkoła podstawowa Klasy 1-3 |
Szkoła podstawowa Klasy 4-6 |
Gimnazjum | Szkoły średnie | Studenci dorośli |
TAK | TAK | TAK | TAK | TAK | TAK |
Możliwość prezentacji w salce dydaktycznej WPK – Grupa maksymalnie 20 osób. |
Wdecki Park Krajobrazowy
![]() ![]() |
Tytuł: | Wdecki Park Krajobrazowy |
Slajdów: | 58 | |
Przewidywany czas: | 60 - 120 min. | |
Ogólna charakterystyka prezentacji: | Prezentacja ogólna o Parku jego historii, bogactwie fauny i flory, dziedzictwie kulturowym, zadaniach Parku, ochronie przyrody. |
Tematyka dostosowana do grup wiekowych: | |||||
Grupy przedszkolne i grupy „0” |
Szkoła podstawowa Klasy 1-3 |
Szkoła podstawowa Klasy 4-6 |
Gimnazjum | Szkoły średnie | Studenci dorośli |
TAK | TAK | TAK | TAK | TAK | TAK |
Możliwość prezentacji w salce dydaktycznej WPK – Grupa maksymalnie 20 osób. |
Ekosystemy wodne
![]() ![]() |
Tytuł: | Ekosystemy wodne |
Slajdów: | 19 | |
Przewidywany czas: | 45 min. | |
Ogólna charakterystyka prezentacji: | Wody stanowią niewielki procent powierzchni Parku, jednak to, co się w nich dzieje zaskoczyć może niejednego. Bogactwo fauny i flory tego świata staje się szkieletem wielu ciekawych historii. |
Tematyka dostosowana do grup wiekowych: | |||||
Grupy przedszkolne i grupy „0” |
Szkoła podstawowa Klasy 1-3 |
Szkoła podstawowa Klasy 4-6 |
Gimnazjum | Szkoły średnie | Studenci dorośli |
NIE | NIE | TAK | TAK | TAK | TAK |
Możliwość prezentacji w salce dydaktycznej WPK – Grupa maksymalnie 20 osób. |
Śmieci - STOP
![]() ![]() |
Tytuł: | Śmieci - STOP |
Slajdów: | 27 | |
Przewidywany czas: | 45 min. | |
Ogólna charakterystyka prezentacji: |
Prezentacja poświęcona segregacji śmieci i recyklingowi. |
Tematyka dostosowana do grup wiekowych: | |||||
Grupy przedszkolne i grupy „0” |
Szkoła podstawowa Klasy 1-3 |
Szkoła podstawowa Klasy 4-6 |
Gimnazjum | Szkoły średnie | Studenci dorośli |
TAK | TAK | TAK | NIE | NIE | NIE |
Możliwość prezentacji w salce dydaktycznej WPK – Grupa maksymalnie 20 osób. |
Tropy i ślady ssaków
![]() |
Tytuł: | Tropy i ślady ssaków |
Slajdów: | 60 | |
Przewidywany czas: | 45 min. | |
Ogólna charakterystyka prezentacji: | Prezentacja ma za zadanie pokazać jak można odkrywać i rozpoznawać ślady zwierząt, których nie spostrzegamy na pierwszy rzut oka, jednak ślady ich bytności są na każdym kroku |
Tematyka dostosowana do grup wiekowych: | |||||
Grupy przedszkolne i grupy „0” |
Szkoła podstawowa Klasy 1-3 |
Szkoła podstawowa Klasy 4-6 |
Gimnazjum | Szkoły średnie | Studenci dorośli |
TAK | TAK | TAK | NIE | NIE | NIE |
Możliwość prezentacji w salce dydaktycznej WPK – Grupa maksymalnie 20 osób. |
Zwierzęta zimą
![]() |
Tytuł: | Zwierzęta zimą |
Slajdów: | 26 | |
Przewidywany czas: | 45 min. | |
Ogólna charakterystyka prezentacji: | Zima to bardzo trudny czas dla wszystkich zwierząt. Prezentacja pokazuje, w jaki sposób przygotowują się do tego trudnego okresu. |
Tematyka dostosowana do grup wiekowych: | |||||
Grupy przedszkolne i grupy „0” |
Szkoła podstawowa Klasy 1-3 |
Szkoła podstawowa Klasy 4-6 |
Gimnazjum | Szkoły średnie | Studenci dorośli |
TAK | TAK | TAK | NIE | NIE | NIE |
Możliwość prezentacji w salce dydaktycznej WPK – Grupa maksymalnie 20 osób. |
Ptaki
![]() ![]() |
Tytuł: | Ptaki |
Slajdów: | 27 | |
Przewidywany czas: | 45 min. | |
Ogólna charakterystyka prezentacji: | Ptaki to bardzo tajemnicza grupa zwierząt. Podczas prezentacji poznamy ich zwyczaje, sposoby badania, jak możemy im pomagać i jakie zagrożenia na nie czyhają. |
Tematyka dostosowana do grup wiekowych: | |||||
Grupy przedszkolne i grupy „0” |
Szkoła podstawowa Klasy 1-3 |
Szkoła podstawowa Klasy 4-6 |
Gimnazjum | Szkoły średnie | Studenci dorośli |
TAK | TAK | TAK | TAK | TAK | TAK |
Możliwość prezentacji w salce dydaktycznej WPK – Grupa maksymalnie 20 osób. |
Las i jego funkcje
![]() ![]() |
Tytuł: | Las i jego funkcje |
Slajdów: | 70 | |
Przewidywany czas: | 45 - 60 min. | |
Ogólna charakterystyka prezentacji: | Las to bardzo złożony ekosystem, a prezentacja ma przybliżyć uczniom jego budowę i funkcje. Podczas prezentacji poznamy gatunki charakterystyczne dla poszczególnych pięter lasu. |
Tematyka dostosowana do grup wiekowych: | |||||
Grupy przedszkolne i grupy „0” |
Szkoła podstawowa Klasy 1-3 |
Szkoła podstawowa Klasy 4-6 |
Gimnazjum | Szkoły średnie | Studenci dorośli |
TAK | TAK | TAK | TAK | TAK | OPCJA |
Możliwość prezentacji w salce dydaktycznej WPK – Grupa maksymalnie 20 osób. |
Jak leśnicy dbają o las?
![]() ![]() |
Tytuł: | Jak leśnicy dbają o las? |
Slajdów: | 24 | |
Przewidywany czas: | 45 min. | |
Ogólna charakterystyka prezentacji: | Jak wygląda leśnik wie chyba każde dziecko, jednak już nie każdy potrafi opisać na czym polega trudna praca leśnika. Prezentacja pokazuje wszystkie aspekty tego zawodu od gospodarczego po ochroniarski. |
Tematyka dostosowana do grup wiekowych: | |||||
Grupy przedszkolne i grupy „0” |
Szkoła podstawowa Klasy 1-3 |
Szkoła podstawowa Klasy 4-6 |
Gimnazjum | Szkoły średnie | Studenci dorośli |
NIE | TAK | TAK | TAK | TAK | TAK |
Możliwość prezentacji w salce dydaktycznej WPK – Grupa maksymalnie 20 osób. |
Jak zwierzęta przygotowują się do zimy?
![]() |
Tytuł: | Jak zwierzęta przygotowują się do zimy? |
Slajdów: | 106 | |
Przewidywany czas: | 60 min. | |
Ogólna charakterystyka prezentacji: | Prezentacja pokazuje w jaki sposób przygotowują się do tego trudnego okresu. |
Tematyka dostosowana do grup wiekowych: | |||||
Grupy przedszkolne i grupy „0” |
Szkoła podstawowa Klasy 1-3 |
Szkoła podstawowa Klasy 4-6 |
Gimnazjum | Szkoły średnie | Studenci dorośli |
TAK | TAK | TAK | NIE | NIE | NIE |
Możliwość prezentacji w salce dydaktycznej WPK – Grupa maksymalnie 20 osób. |
Ekologiczne znaki
![]() ![]() |
Tytuł: | Ekologiczne znaki |
Slajdów: | 29 | |
Przewidywany czas: | 45 min. | |
Ogólna charakterystyka prezentacji: | Konsumpcja to główne zajęcie człowieka, kupujemy, zjadamy, korzystamy i wyrzucamy tysiące produktów i opakowań po nich. Nie wszyscy jednak potrafią poprawnie odczytywać umieszczone na nich znaki, które pomagają nam poprawnie używać i segregować te produkty. Prezentacja omawia znaki, które producenci umieszczają na opakowaniach i produktach. |
Tematyka dostosowana do grup wiekowych: | |||||
Grupy przedszkolne i grupy „0” |
Szkoła podstawowa Klasy 1-3 |
Szkoła podstawowa Klasy 4-6 |
Gimnazjum | Szkoły średnie | Studenci dorośli |
TAK | TAK | TAK | OPCJA | NIE | NIE |
Możliwość prezentacji w salce dydaktycznej WPK – Grupa maksymalnie 20 osób. |
Wdecki Park Krajobrazowy - bioróżnorodność
![]() ![]() |
Tytuł: | Wdecki Park Krajobrazowy - bioróżnorodność |
Slajdów: | 38 | |
Przewidywany czas: | 45 - 60 min. | |
Ogólna charakterystyka prezentacji: | Prezentacja ma za zadanie przybliżyć to bardzo szerokie pojęcie, pokazać zagrożenia i problemy z jakimi borykają się służby ochrony przyrody. |
Tematyka dostosowana do grup wiekowych: | |||||
Grupy przedszkolne i grupy „0” |
Szkoła podstawowa Klasy 1-3 |
Szkoła podstawowa Klasy 4-6 |
Gimnazjum | Szkoły średnie | Studenci dorośli |
TAK | TAK | TAK | TAK | TAK | TAK |
Możliwość prezentacji w salce dydaktycznej WPK – Grupa maksymalnie 20 osób. |
Problematyka studium ochrony wartości kulturowych
![]() ![]() |
Tytuł: | Problematyka studium ochrony wartości kulturowych |
Slajdów: | 24 | |
Przewidywany czas: | 45 min. | |
Ogólna charakterystyka prezentacji: | Prezentacja omawia aktualny stan zachowania obiektów o tradycyjnej architekturze oraz kwestie ich ochrony. |
Tematyka dostosowana do grup wiekowych: | |||||
Grupy przedszkolne i grupy „0” |
Szkoła podstawowa Klasy 1-3 |
Szkoła podstawowa Klasy 4-6 |
Gimnazjum | Szkoły średnie | Studenci dorośli |
NIE | NIE | OPCJA | TAK | TAK | TAK |
Możliwość prezentacji w salce dydaktycznej WPK – Grupa maksymalnie 20 osób. |
Strona 1 z 2